13 Mayıs 2014 Salı

KURU ÜZÜMLÜ, HURMALI, İNCİRLİ KURABİYE




     Merhabalar,
     Benim en sevdiğim kurabiyelerden biri.Çok lezzetli ve doyurucu ağızda eriyen  bir kurabiye.Isırdıkça çıtır çıtır incir ve üzüm geliyor ağza...

    Bu kurabiyeyi eskiden ne çok yapardım.Aslında hamilelik kilolarımdan kurtulmak istediğim dönemde canım böyle kurabiye falan istediğinde bundan pişirirdim, içine şekeri 1 su bardağı yerine 1 kahve fincanı koymak sureti ile yapardım.(tabii o zaman tadı az oluyor.)

Zaten bünyesinde barındıran hurma, incir ve kuru üzüm yeterince tat veriyor.

    İçine yaban mersini, ceviz vb kuru yemiş de konabilir.


 


Malzemeler:
120 gram tereyağı (oda sıcaklığında)
1 su bardağı pudra şekeri
1 yumurta
1 yemek kaşığı yoğurt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı nişasta
2,5- 3 su bardağı un
2 su bardağı kuru yemiş karışımı(kuru üzüm, incir, ceviz,hurma vs...)


Hazırlanışı:

1- Kuru yemiş ve un dışındaki tüm malzemeleri yoğurma kabına alın ve kıvamlı bir hamur yoğurun.

2- Unu eleyerek yavaş yavaş ekleyin.


3- Kuru meyveleri de ekleyip azıcık yoğurun.


4-Hamurdan ceviz büyüklüğünde toplar yapın.

5-170 derecede 15-20 dakika pişirin.



Not:Dilerseniz hazırladığınız cevizi büyüklüğündeki hamurları önce yumurta akına sonra file bademe batırıp hoş bir görüntü elde edebilirsiniz.


Afiyet olsun...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)