4 Mayıs 2014 Pazar

NEMLİ HAVUÇLU KEK




NEMLİ HAVUÇLU CEVİZLİ KEK

          Sürekli yaptığım tariflerden birisi daha...havuçlu kek.Orjinal tarif Bakewise by Shirley O.Corriher'den.Orjinal tarifin adından da anlaşılacağı üzere (Golden moist carrot cake) nemli bir kek çıkıyor ortaya...Ben ufak tefek değişiklikler yaptım tarifte.Mesela 2 su bardağı şeker bana çok geldi.1,5 bardak kullandım.Gayet tatlı oldu.

           Hiç havuç tadı gelmeyen bir kek.Bu sebeple havuç yemek istemeyen çocuklar içinde yenilesi:)

           Bildiğim kadarı ile yurt dışında bu keki krema ile servis ediyorlar.Krema ve krem şantiyi oldum olası pek sevmem , misafir geldiğinde kullanırım sadece bu yüzden benim kek sade.Ancak geçen yaz Belçika'da okuyan tatlı bir misafirim geldiğinde krema ile daha güzel olduğunu söylemişti.İlgileniyorsanız deneyin derim.Benimle de paylaşırsanız çok memnun olurum...



Malzemeler:
2 + 1/2 su bardağı un
1 tatlı kaşığı tarçın
1 tatlı kaşığı muskat rendesi
1 çay kaşığı  kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
4 yumurta
1,5 su bardağı toz şeker (yarım bardağı esmer şeker olsa daha iyi)
1 su bardağı zeytinyağı (ya da sıvıyağ)
1 tatlı kaşığı vanilya özütü
3 su bardağı (340 gr. rendelenmiş havuç)
150 gr ceviziçi
15 gr tereyağı
6 (30 gr) yemek kaşığı hindistan cevizi


Hazırlanışı:
1- Cevizleri irice kıyın, ağza gelecek kıvamda olsunlar ve yağsız tavada 10 dakika kavurun.Ateşten alıp tereyağı ekleyin ve karıştırın.

2- 25 cm kek kalıbınızı tereyağı ile yağlayın.

3- Kuru malzemelerin hepsini (Un, tuz, kabartma tozu, tarçın ve hindistan cevizini )derin bir kapta karıştırın.

4- Başka bir kasede şekere yumurtaları teker teker ekleyip çırpın.İyice karışınca sıvıyağ ve vanilyayı ekleyin.

5- Kuru malzemelerin olduğu kaba bir çukur açın.Islak malzemeleri azar azar ekleyin.Yavaşça karıştırın.Rendelenmiş havuçları ve kenarda bekleyip soğumuş olan cevizleri de ekleyin ve yavaşça karıştırın.

6- Hamuru kalıba dökün.Bir kaç minik sallama ve kalıba vurma hareketi ile içindeki hava kabarcıklarını çıkarın ki eşit kabarsın.

7- Önceden ısıttığınız 180 derece fırında 55 dakika kadar pişirin.Pişip pişmediğini anlamak için kürdan testi yapabilirsiniz.40 dakikadan önce fırının kapağını açmayın.

Afiyet olsun.

2 yorum :

  1. Muhteşem bir kek oluyor her denememde. Çok araştırdım çok tarif denedim. Sonunda aradığım özellikteki keki sizin tarifinizde buldum çok teşekkür ederim size. Bu karışımdan iki baton kek çıkıyor. Yani çok da bereketli. Birini evdekilere diğerini iş yerimdeki dostlara götürüyorum. Ben ayrıca biraz da toz zencefil ekliyorum. Deneyecek olanlara küçük bir tavsiye: muskat ve kavrulmuş ceviz inanın büyük fark yaratıyor lezzette. O yüzden bunları es gecmeyin derim. Tekrar teşekkürler emeğinize sağlık Mehtap hanım.. *yasmin*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok memnun oldum beğenmenize. Her tarifimi buraya yazmadan önce defalarca deniyorum ve gerçekten beğenirsem buraya ekliyorum.Havuçlu kek de defalarca severek pişirdiği keklerden biri. Afiyet bal şeker olsun size❤️

      Sil

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)