2 Mayıs 2014 Cuma

POFUDUK POĞAÇA


                                  


POFUDUK POĞAÇA

Hayırlı cumalar...

      Bugün İzmir Fatih Kolejinden sınıf arkadaşım bana  geldi...Geçmişi bol bol hatırladık.Aradan yıllar yıllar geçmiş...Zaman ne kadar hızlı akıyor.Aman Allah'ım yaşlanıyoruz!

     Güzel günlerdi,iyi ki geldin sevgili Esoş:)

  Sanırım hemen herkesin yaptığı bir tarif kendisi.Dışı sert içi yumuşak bir poğaça...Misafirlerinize mahçup olmayacağınız, gayet leziz, sürekli yaptığım tariflerden.

Malzemeler:
1,5 çay bardağı yoğurt
1,5 çay bardağı zeytinyağı
100 gr tereyağı (oda sıcaklığında)
1 yumurta (sarısı dışına beyazı içine)
1 kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz
2,5 u bardağı un

İçine:
Peynir ve maydanoz.Tuz karabiber ya da haşlanmış patates.

Hazırlanışı:
1- Yoğurt, zeytinyağı ve yumurta akını iyice çırpın ve tereyağı ekleyin.(Ben hiç bir zaman tereyağını tavada eritip de eklemiyorum.Yanma derecesi düşük olduğundan...Oda sıcaklığı yeterli oluyor.)

2- Elediğiniz un ve kabartma tozunu azar azar ekleyin.

3- Yumuşak bir hamur yoğurun.

4- 30 dakika dinlendirin.

5- Hamura yuvarlak ya da uzun şekiller verin, içine peynir ve maydonoz karışımı ekleyin ve kapatın.Kabardığı için çok büyük yapmayın.

6- Üzerine yumurta sarısını ve 1 tatlı kaşığı zeytinyağını karıştırarak inceltip sürün.(zeytinyağı olmasa da olur.)

7- Önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 30 dakika pişirin.

Not:
Dışarda yarım saat dinlendirmek hamurun formunu değiştiriyor, daha leziz poğaçalarınız oluyor.

Afiyet olsun.
Sevgiyle kalın...

bernisbayram@yahoo.com

2 yorum :

  1. filiz sozkesen3 Mayıs 2014 17:03

    Konunun disinda ama,elmali kurabiyeye bayildim,emin ol arka arkaya 3 tane yedim,hamuru cok inceydi ve boll elmaliydi. Bence tarifini vermelisin.Eline saglik:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filiz'cim az önce ben de tarifi yazıp yayımladım.Sonra bir baktım sen mesaj yazmışsın.Çok memnun oldum beğenmene...Afiyet olsun:)

      Sil

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)