7 Haziran 2014 Cumartesi

Derin dondurucuda asma yaprağı nasıl saklanır






   Merhabalar ;
   Yaz günlerini hissetmeye başladığımız şu günlerde artık kış hazırlıkları yapma vakti de geldi.Yaprağı kış için saklamanın çok çeşitli yolları var.Salamura yapılabilir, pet şişelerde kurutulabilir,derin dondurucuya atılabilir vs vs.Derin dondurucuda bu şekilde saklama yönetimi hem çok kolay hem de çıkarıp hazırlaması pratik oluyor.Anlatımda uzun gibi görünse de ben fazla detaylı anlattığımdan öyle oldu.Aslında basit...


* Bunun için ince, damarsız ve yırtık olmayan yaprakları almaya çalışın.

* Yaprakları önce yıkayın.Sonra sap kısımlarını koparın.(Bu işi kızım makası ile çok severek halletti.)

* Sapları kopan yaprakları bir yemeklik olacak şekilde deste deste ayırın.
* Derin bir tencerede suyu kaynatın.Hemen yanına da yine derin bir kaba normal çeşme suyu koyun.

* Destelenmiş yaprakları hafif sararana kadar sıcak su dolu kaba daldırın ve 1 dakika tutun.Sonra bir maşa ile ters çevirin ki diğer tarafı da sararsın.Sakın 3-4 dakika tutmayın.Sadece sararması yetiyor.

* Yaprakları kaynayan tencereden çıkarıp nazikçe direkt soğuk su dolu kaba alın.Dikkat edin yırtılmasınlar.

* Son olarak yaprakları süzgece alıp suyunun süzülmesini sağlayın ve bir havlunun üzerine koyup diğer yapraklar bitene kadar bekletin.Böylece iyice suyundan arınmış olacak.Bu desteyi tek pişirimlik olarak buzdolabı poşetine koyup derin dondurucuya atabilirsiniz.

Pişirmek istediğinizde dondurucudan alın.Biraz bekletin ve sıcak suya daldırıp çıkarın.Tekrar uzun süre haşlamanıza gerek kalmıyor ve sapları olmadığından sarması çok kolay oluyor.

Altta resimli anlatım da var:)








Ben bir kaç senedir bu şekilde saklıyorum.Çıkardığınızda tazecik oluyor tavsiye ederim

Pişirmeden çiğ halde de derin dondurucuya atmayı denedim ancak o zaman çıkardığımda yapraklar kırılmıştı.

Kolay gelsin...


12 yorum :

  1. Mehtap bende ayni yontemle yaprakları hazirladim. Ben saplarını kesmedim .Sardığim zaman o sapları tencerenin altına koyup sarmaları üzerine diziyorum.
    Nazife.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet seninki de güzel fikirmiş.Teşekkürler paylaşım için:)

      Sil
  2. Teşekkürler mehtap hanım biz de pişirmeden derin dondurucuya atarsak nolur diye merak ediyorduk o merakımızı giderdiniz. Lütfen böyle faydalı bilgilerinizi bizimle paylaşın çünkü çok hayırlı bir iş yapmış olursunuz. Tekrar teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Efraim Özbey, değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim.Elbette fırsat buldukça benim de çok yararlandığım bilgileri buradan paylaşıyorum.Çok sevgiler

      Sil
    2. mehtap hanım derin donducuda ne kadar süre saklanır acaba.benimki 1,5 yıl olmuş da.atayım mı yiyeyim mi karar vermedim

      Sil
    3. Sevgili Leyl merhaba, eğer çözünüp tekrar donmadıysa yani hep dondurucuda kaldıysa hiç bir şey olmaz. Yiyebilirsiniz. Bazen benim de yıllık ürünlerim oluyor. Tüketiyoruz. Bir şey olmadı şimdiye kadar.

      Sil
    4. 4 yıldır yapıyorum.Hic sorun yasamadim.Kırılma olmadı.Dikkatli olunca hic1 bir şey olmuyor.Pisirmeden desteleyip saklama kaplarina koyuyorum.Sonrasinda buzluktan çıkarıp 2 3 dakika bekledikten sonra haşlıyorum sonra soguk suda biraz bekletip suyun suzulmesini bekliyorum.mis gibi oluyor👌

      Sil
    5. 4 yıldır yapıyorum.Hic sorun yasamadim.Kırılma olmadı.Dikkatli olunca hic1 bir şey olmuyor.Pisirmeden desteleyip saklama kaplarina koyuyorum.Sonrasinda buzluktan çıkarıp 2 3 dakika bekledikten sonra haşlıyorum sonra soguk suda biraz bekletip suyun suzulmesini bekliyorum.mis gibi oluyor👌

      Sil
  3. Mrb ben salamura ysptigim yapraklarin bozuldugunu fark ettim halbuki suyu ve tuzu gayet iyi bidonun ust tarafindan baslamislar bozulmaya bar tutmus geri kalani nasil kurtara bilirim bozuklari alip attim erimislerdi digerlerini nadil saklayabilirim .

    YanıtlaSil
  4. Mrb ben salamura ysptigim yapraklarin bozuldugunu fark ettim halbuki suyu ve tuzu gayet iyi bidonun ust tarafindan baslamislar bozulmaya bar tutmus geri kalani nasil kurtara bilirim bozuklari alip attim erimislerdi digerlerini nadil saklayabilirim .

    YanıtlaSil
  5. Mrb ben salamura ysptigim yapraklarin bozuldugunu fark ettim halbuki suyu ve tuzu gayet iyi bidonun ust tarafindan baslamislar bozulmaya bar tutmus geri kalani nasil kurtara bilirim bozuklari alip attim erimislerdi digerlerini nadil saklayabilirim .

    YanıtlaSil
  6. Mrb ben salamura ysptigim yapraklarin bozuldugunu fark ettim halbuki suyu ve tuzu gayet iyi bidonun ust tarafindan baslamislar bozulmaya bar tutmus geri kalani nasil kurtara bilirim bozuklari alip attim erimislerdi digerlerini nadil saklayabilirim .

    YanıtlaSil

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)