15 Haziran 2014 Pazar

Hangi mayayı nasıl kullanmalıyız?




    Tek hücreli mikroorganizma olan maya hakkında kısa bir bilgilendirme yazısı hazırladım bugün.Poğaçaların pofuduk pofuduk olması ve yumuşacık olup kabarması için hangi mayayı nasıl kullanmalıyız?
Yeni evli olup mutfağa yeni adım atanlar için ya da benim gibi yapabildiği hemen her gıdayı evde hazırlamayı sevenler, paketlenmiş gıdalara pek rağbet etmeyip kendi hazırlamayı sevenler için de faydalı bir yazı olacağını umuyorum...

    Biliyorsunuz 3 çeşit maya satılıyor Türkiye'de.Kuru maya, yaş maya(taze maya) ve instant maya.

     Aslında kullanım ve performans açısından en iyisi taze maya diye okumuştum.Ama raf ömrünün çok kısa olması, çabuk bozulması açısından evde sürekli bulundurulmuyor.Kuru  ya da instant maya ise uzun süre dayanıyor.

    Bu tip hamur işlerinde maya ölçüsü de önemlidir.
Mesela kuru maya ile yapacaksanız; ılık su ya da sütün içinde 4-5 dakika bekletmeniz gerekir ki hamurunuz istediğiniz gibi kabarsın.
instant maya kullanacaksanız direkt olarak una katıp kullanabilirsiniz.Bu açıdan da en pratiği budur.
   Taze (yaş)maya kullanacaksanız direkt una ufalayarak kullanmalısınız.Bir yerde tuza temas etmeden yoğrulmalı diye okumuştum.

   Eğer tarifte kuru maya varsa ve elinizde yaş maya bulunuyorsa oranı ayarlamak kolay.Tarifteki kuru mayanın 2 katı kadar taze maya kullanmalısınız.

    Ancak hangi maya olursa olsun mutlaka malzemeniz ılık olmalı.Soğuk su ya da sütle istediğiniz gibi sonuç elde etmek çok zor.

    Mayalı hamurla çalışırken önemli bir diğer nokta hamuru yoğurduktan sonra iki misli olana dek üstünü örtüp beklemektir.(1-2 saat)

    Son olarak hamura şekil verdikten sonra tepsi mayası için yarım saat daha bekletirseniz pofuduk yumuşacık hamur işleriniz olur...
  

10 gr instant maya = 15 gr kuru maya = 30 gr yaş maya eder...



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)