27 Haziran 2014 Cuma

KAYISI MARMELADI TARİFİ





     Dün yaptığım kayısı reçelinden artan yumuşamış kayısılar ile marmelat yaptım.Marmelat pastalarda, cheseecakede ya da kurabiyelerde güzel oluyor.Olmadı ekmeğe sürerim diye düşündüm.

     Marmelat veya reçel yaparken meyvenin üzerine şekeri döküp bir gece bekletirseniz meyvenin kendi suyunu kullanmış olacağınızdan daha lezzetli ve faydalı olur diye düşünüyorum.1 gecenin sonunda meyve, kendi suyunu tencerenin yarısına kadar salmış oluyor ve pişirmeye hazır hale geliyor.

    Bir diğer önemli nokta ise üzerinde biriken beyaz köpükleri kevgir yardımı ile almak.Ve tabi ki pişirme işlemi bitmeden şekerlenmesini önlemek amacı ile limon suyu ya da limon tuzu kullanmak.Tahta kaşık ile karıştırmak önemli...

    Bildiğiniz başka püf noktaları varsa paylaşırsanız sevinirim...

    Marmeladı 2 şekilde yapabilirsiniz.Ya aşağıda benim yaptığım gibi şekerle bir gece bekletip pişirerek ve son olarak blenderdan geçirerek...ya da meyveleri yıkayıp çekirdeklerini çıkarıp direkt rondodan geçirip pişirerek.Karar sizin... Ben bu sefer reçel yaparken ezilen kayısıları ayrı bir kaba alıp blender dan geçirdim.Sonra kısa bir süre daha pişirip, sıcakken kavanoza doldurdum.






Malzemeler:
1 kg kayısı
2-2,5 su bardağı şeker (şeker miktarını çoğaltıp azaltabilirsiniz.)
1 yemek  kaşığı limonsuyu (ya da 1 çay kaşığı limon tuzu)

Hazırlanışı:
1- Kayısıları yıkayıp, çekirdeklerini çıkarın ve tencereye koyun.Üzerine şekeri ilave edin.4-5 saat ya da 1 gece bu şekilde bekletin.(Böylece meyvenin kendi suyu ile marmelat yapmış oluyoruz.Dışarıdan su ilave etmiyoruz, bu sebeple daha lezzetli oluyor)

2- Şeker eridiğinde ve kayısının suyu tencerenin yarısına geldiğinde tencereyi ocağa alın ve yaklaşık yarım saat kaynatın.Üzerinde oluşan beyaz köpükleri kevgir yardımı ile alıp atın.

3- Ara sıra tahta kaşık ile karıştırın.Ocaktan almadan 10 dakika kadar önce limon suyunu ya da limon  suyunu ilave edin.Suyu biraz çekip kayısılar yumuşayınca blender ile karıştırın ki püre kıvamına gelsinler.
Sıcakken kuru kavanoza doldurup, kapağını kapatın ve ters çevirin.Bu şekilde 1 gece bekletip vakumlayın.Böyle yaparsanız uzun süre bozulmadan dayanır.Hemen tüketecekseniz buna gerek yok, direkt buzdolabına koyabilirsiniz.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)