26 Haziran 2014 Perşembe

KAYISI REÇELİ TARİFİ

          

                 

 Geçenlerde annemlerdeydik.Çocuklarla birlikte bol bol kayısı topladık.Tam da mevsimi.
   Eeee o kadar çok kayısı ne yapılır?Reçel, marmelat, turta yaptım...Aşağıda reçelin tarifini veriyorum.

   Ben reçeli az tatlı seviyorum.İnsanı bayan şeker miktarı fazla geliyor.Oranı ile oynayabildiğim tüm tatlıları az şekerli yapmaya çalışıyorum.Bu reçelde de öyle oldu.Siz çok tatlı seviyorsanız şeker miktarını arttırabilirsiniz.Ama aşağıdaki gibi de gayet leziz oluyor...


  Bazıları şeker miktarı ile reçelin bozulmamasını doğru orantılı gösterse de ben katılmıyorum buna.Senelerdir az şekerli yaparım.Hiç bozulma olmadı.Reçeli güneşte 1-2 gün bekletirseniz ve kapağını sıkı kapatırsanız sapasağlam duruyor.Ayrıca çok uzun süre kaynatınca da bozulmaz ancak o zaman reçelin rengi koyulaşıp, bulanıklaşıyor.

Reçel hazır olunca buzdolabına koyarsanız daha uzun dayanır.

   Tabii koruyucu katkı içermediğinden kapağını açtıktan sonra reçeli en fazla 1 hafta da tüketmeniz gerekiyor.


   Son olarak birkaç püf noktası:Karıştırırken tahta kaşık kullanın.Üzerinde biriken köpükleri mutlaka alıp atın.Eğer bu köpüklerle falan uğraşamam diyorsanız küçük bir parça tereyağı atın reçelinize.Ben denemedim ama o zaman köpük olmuyormuş.


  Sizin de paylaşmak istediğiniz noktalar varsa lütfen bana yazın...

                     


Malzemeler:
1 kg sert kayısı
700 gr. toz şeker (isterseniz arttırabilirsiniz ama böyle gayet leziz oluyor.)
1 yemek kaşığı limon suyu

                           


Hazırlanışı:
 1- Kayısıları yıkayıp bıçak yardımı ile ortadan ikiye kesin ve çekirdeklerini çıkarın.


 2- Tercihen kalın tabanlı ve yayvan bir tencereye bir kat şeker bir kat kayısı koyun.

 3- Tencerenin kapağını kapatın ve 1 gece bu şekilde bekletin.Eğer 1 gece bekletirseniz ek olarak su koymanıza gerek kalmaz ve şekerinde etkisi ile kayısı suyunu bırakır böylece meyvenin kendi öz suyu ile reçel yapmış olursunuz.

4- Kayısıları orta ateşte pişirin.Üzerinde biriken beyaz köpükleri tahta kaşık ile alıp temizleyin.Yaklaşık 10 dakika sonra tenceredeki kayısıları kevgir ile dikkatlice  zedelemeden başka bir kaba alın.Bu şekilde kayısılar sert ve diri olur, eğer kaynaması için bırakırsanız yumuşar ve ezilirler marmelat gibi olurlar.

5- Kayısıları çıkardıktan sonra tencereyi yarım saat daha kaynatın.
Yarım saatin son 10 dakikasında limon suyunu ya da limon tuzunu ekleyin ki şekerlenmesin.

6- Reçelin suyu kıvam alınca kayısıları ilave edin.İsterseniz kayısı çekirdeklerini kırıp içindeki bademleri de ekleyebilrisniz.

7- 5 dakika kısık ateşte pişrin ve ocaktan alın.

8- 1-2 gün güneşte üzerine tülbent örtüp bekletin.Soğudukça kıvam alacaktır.Kuru kavanoza koyup ışık görmeyen ve çok sıcak olmayan havadar bir yerde saklayın.

 Afiyet olsun





Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)