28 Haziran 2014 Cumartesi

Marmelatlı fındıklı rulo kurabiye




                                        
Merhaba;
Ramazanımız mübarek olsun...
Marmelat ile kurabiye yaptım.Ben kayısı kullandım ancak siz istediğinizi kullanabilirsiniz.Çok leziz ve sevimli kurabiyeler çıkıyor ortaya... Kısa yoldan tarife geçiyorum:)
   Bu tariften 12-15 adet çıkıyor.Daha fazla yapmak için malzemeleri 2 katına çıkarabilirsiniz.


Malzemeler:
80 gr tereyağı
Yarım su bardağı pudra şekeri
1 yumurta
1 tatlı kaşığı vanilya özütü
2 su bardağı un
1/2 tatlı kaşığı kabartma tozu
1/4 su bardağı kayısı marmeladı
3/4 su bardağı iri kırılmış fındık parçaları



Hazırlanışı:
1- Tereyağı ve şekeri krema kıvamına gelene dek çırpın.

2- Yumurta, vanilya özütünü ekleyip karıştırın.Kabartma tozu ve unu ekleyip yumuşak bir hamur yoğurun.


3- Hamuru dikdörtgen açın üzerine marmeladı sürün ve fındık parçalarını serpin ve çok sıkmadan rulo şeklinde sarın.Kenarları düzgün olmazsa sorun değil.Kesip düzeltebilirsiniz.Bu şekilde buzdolabında 15-20 dakika bekletin.(Daha kolay kesilsin diye).Dolaptan çıkarıp 1 cm kalınlığında kesin ve yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizip 15-17 dakika 180 derecede pişirin.




Afiyet olsun.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)