21 Haziran 2014 Cumartesi

RICOTTA (TAZE LOR) YAPIMI





    Uzun zamandır UHT süt almıyorum eve.Günlük pastörize süt alıyorum ya da güvenilir bir yerden çiğ süt.Ama çiğ sütün kokusundan dolayı evdeki kimse içemiyor, ondan yoğurt yapıyorum.Günlük sütün de tarihi çabuk geçiyor.Tarihi geçmişse onu lor peynirine çeviriyorum.Böylece çöpe gitmemiş oluyor.Mutfakta israfı önlemek adına küçük bir adım işte.

    Bu peyniri yapacaksanız tarihi geçmiş sütle daha başarılı sonuç ortaya çıkıyor.

    Tire'de bu tatlı lordan tatlı da yapılıyor.İster ekmeğe sürün, ister lorlu pasta yapın ya da kahvaltıda tüketin.Her şekilde çok leziz.

    Bu arada altta kasede biriken suyunu atmayın.İnanılmaz bir protein deposu.Ekmek yaparken su yerine koyabilirisiniz.Çorbaya veya poğaça hamuruna da ilave edebilirsiniz...


Malzemeler:
1 litre süt
1 limon suyu veya 2 yemek kaşığı sirke.
                                           

Hazırlanışı:
1- Sütü ocağa koyun.Kaynama noktasına gelene dek pişirin.(Yani tam kaynamayacak)

2- İçine 1 limonun suyunu ya da 2 yemek kaşığı sirkeyi ilave edin ve tahta kaşıkla karıştırın.Siz karıştırınca süt topak topak olup kesilecek.(Eğer kesilmezse süt ya çok sıcak ya da soğuk demektir.Telaşlanmayın tekrar aynı işlemleri baştan yapın.)

3- Tencerede kesilmiş olan sütü 1-2 saat kenarda bekletin.Derin bir kasenin üzerine bir süzgeç yerleştirin, üzerine 2 kat temiz tülbent serin ve sütü boşaltın.Bu şekilde iyice süzülmesini bekleyin.Süzülünce dolaba kaldırın.2-3 gün buzdolabında bozulmadan dayanıyor.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)