4 Haziran 2014 Çarşamba

SÜTTEN LABNE YAPIMI




Daha önce labne tarifi vermiştim.O krema ve yoğurttan yapılıyordu.Bu sefer sütten denedim ve bu labne peyniri de gayet başarılı oldu.

Peyniri süzme aşamasında tereddüt yaşadım çünkü sulu gibiydi.Hatta olmadı diye düşündüm ancak 4-5   saat dolapta beklettikten sonra süzdüğümde labnenin olduğunu gördüm.dolapta bekletmek şart aklınızda bulunsun...

1 litre sütten 248 gram labne peynirim oldu.Cheesecake, kurabiye, poğaça vs istediğiniz yerde kullanabilirsiniz...



Malzemeler:
1 litre çiğ süt (açık tabir edilen süt ya da günlük süt)
20 gr kadar beyaz peynir




                                                                   
Hazırlanışı:
1- Açık sütse zararlıların yok olması için önceden kaynatın.Sütünüz yoğurt mayalayacak sıcaklığa gelince hazır demektir.

2- Yaklaşık 40 dereceye geldiğinde - küçük parmağınızı süte değdirdiğinizde parmağınızı yakmayacak ama soğuk da olmayacak yani parmak ısıracak sıcaklıkta - beyaz peynirinizi çatalla  ezip süte ekleyin ve iyice karıştırın.

3- Üzerini yoğurt mayalar gibi örtün ve 3-4 saat bekleyin.

4- 3-4 saatin sonunda karışımı buzdolabında da 4-5 saat bekletin.

5- Dolaptan alıp süzgecin üzerine 2 kat temiz tülbent koyup karışımı üzerine dökün ve 2-3 saat bu şekilde bekletin.Altına kase koyun.Altına koyduğunuz kaseye peynirin suyu akacak,üstte kalan kısım da labneniz olacak.Bu akan suyu çorba ya da ekmek yapımında kullanabilirsiniz.Çok faydalıymış diye okumuştum.

6- İşte bu kadar.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)