7 Temmuz 2014 Pazartesi

Böğürtlenli turta







   Merhaba,
   Üniversite yıllarımda çılgınca yediğim 2 yiyecek vardı.(O zamanlar çok bisküvi yemenin sağlıksız olduğunu bilmiyordum sanırsam.)Birisi Biskrem diğeri de ahududulu turta.Mutlaka yedekleri dolabımda ya da çantamda olurdu.Hatta o dönemde yerel bir televizyon kanalında ana haber spikerliği yapıyordum.Uzun haber aralarında kaçamak yediğim bir minik ahududulu turta beni mest ederdi:)

    Aradan yıllar geçti.Hala bahsettiğim turtadan satılıyor mu bilmiyorum ama canım birden aynı tattan istedi.Hemen işe koyulup bu turtayı yaptım.Ahududu yoktu evde ama geçen yıl yaptığım böğürtlen marmeladı olmaz mıydı?Gerçekten enfes bir lezzet oldu.Denemenizi tavsiye ederim.

   Böğürtlen ve ahududu inanılmaz meyvelerdir.Reçelini yerken çıtır çıtır ağza gelir ya mis mis...İlerki günlerde böğürtlen reçeli tarifim var.Böğürtlenlerimin olgunlaşmasını bekliyorum...

   Eğer böğürtlen ya da kullandığınız meyve her ne ise onun tadını fazla almak istiyorsanız ,o zaman marmelat miktarını arttırabilir daha kalın bir katman yapabilirsiniz.Ben hem turta hamurunun tadını hem de marmeladın tadını dengeleyerek yemeği sevdiğimden miktarı az tuttum.



Malzemeler:
200 gr tereyağı
1 yumurta
1 çay bardağı pudra şekeri
2 yemek kaşığı yoğurt
5 yemek kaşığı zeytinyağı (siz sıvıyağ da kullanabilirsiniz)
1 kabartma tozu
1 çay bardağı badem unu
3-3,5 su bardağı un



Arası için:
Böğürtlen marmeladı (ya da istediğiniz koyu kıvamlı bir reçel veya marmelat)

Hazırlanışı:
1- Tereyağı ve pudra şekerini çırpın.Yumurtayı, yoğurdu ve zeytinyağını ekleyin.

2- Kuru malzemeleri tereyağlı karışıma eleyin. Tüm malzemeler karışana kadar yoğurun.

3- Fırın kabınızı yağlayın (ya da yağlı kağıt serin) hamur karışımının 3/4 ünü kaba parmaklarınızla yayın ve bastırın. (25 cm tek kalıp ya da benim kullandığım gibi 4 adet 16 cm kalıp)

4- Hamurun üzerine böğürtlen marmeladını döküp yayın. Üzerine ayırdığınız küçük hamurdan kapak yapın.
170 derecede, büyük kalıpsa 25-35 dakika, küçük kalıplarsa 20 dakika kadar pişirin.

Afiyet olsuuuun...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)