14 Temmuz 2014 Pazartesi

Közlenmiş patlıcan yağlaması

   


   Merhaba, ramazan dolayısı ile pek tarif yayımlayamadım bu aralar...Acele acele fotoğrafını çektiğim közlenmiş patlıcan yağlaması var sırada.

   Ege'de buna yağlama derler ama başka yerlerde patlıcan salatası ya da mezesi de deniyor diye biliyorum.(Yanlışsam düzeltin lütfen)

   Közleme işini ben bahçemde odun ateşinin üzerinde hallediyorum.Kesinlikle ocakta yapmıyorum.Çünkü aliminyum folyo nun ısıyla temasında ciddi zararları var.(Alminyum folyo ve ısı hakkında ufak bilgi) Birkaç kez fırında denedim, o da güzel oluyor ancak odun ateşindeki gibi tadı veremiyor tabii.

   Denizli'de önce lavaş ekmeği yapılır (aslında bazlamadır adı) Üzerine tüm malzemeler közlenip bu bazlama ekmeğinin üzerinde dakikalarca bıçakla çintilir.İnanılmaz bir lezzet çıkar ortaya.

Malzemeler:
2-3 adet patlıcan (közlenmiş, soyulmuş)
3 adet orta boy  domates  (közlenmiş olsa daha iyi)
3-4 adet yeşil biber (közlenmiş olsa daha iyi)
1 ad orta boy soğan
3-4 diş sarımsak
Tuz, baharatlar, 
1 yemek kaşığı salça
 4-5 yemek kaşığı zeytinyağı

Hazırlanışı:
1- Patlıcanları, domatesleri ve biberleri közleyin.Kabuklarını soyun ve yıkayın.İnce ince dilimleyin.

2- Zeytinyağını tencereye koyun ve soğanları ve sarımsakları  ince dilimleyin.Salçayı ekleyin.Kıyılmış patlıcan, biber ve domatesleri ilave edin.Tuz ve baharatları da ekleyip biraz pişirin.
Eğer biberleri közlemeyip taze olarak atacaksanız önce soğan ve sarımsak sonra yeşil biberleri atıp biraz çevirin.Biber közlenmiş değilse pişmesi geç olacağından önce onu pişirmelisiniz...

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)