16 Temmuz 2014 Çarşamba

Vişne reçeli





    Vişne reçelinin de vakti geldi.Diğer bazı meyvelere göre çekirdek ve sap çıkarma işlemi olduğundan biraz oyalayıcı ama seviyorsanız koruyucu, renklendirici, raf ömrü uzatıcı makine reçelleri yerine mis gibi kendiniz de yapabilirsiniz...

   2. resimdeki sanat çalışmaları Defne'ye ait.Seramik boyama kaseleri ve tabağı...Ben çok beğendim:)

                                        
VİŞNE REÇELİ
1 kg vişne
4 su bardağı şeker
2 yemek kaşığı limon suyu ya da 1 çay kaşığı limon tuzu
1 fiske tuz


Hazırlanışı:
1- Vişneleri yıkayın.Çekirdeklerini  çıkarın. (Bunun için hemen her markette satılan basit bir alet var onu kullanabilirsiniz ya da baş parmağınızla da çıkarabilirsiniz.

2- Aralarına şeker gitmesi için tercihen yayvan, yoksa derin bir tencereye vişnelri doldurun, üzerine şekeri döküp 6-7 saat kadar bekletin.(ben akşam yapıp, aynı gece beklettim.)Şekerin aralara ulaşması için tenecereyi sallayın.

3- Ertesi gün vişne suyunu bırakmış ve şeker erimiş olacak.Tencereyi ocağa alın ve pişirmeye başlayın.(Eğer yeterince su bırakmadığını düşünürseniz az su ekleyebilirsiniz ama ben hiç eklemem su.)

4- Kaynayınca üzerinde biriken köpükleri tahta kaşık ya da kevgir ile  ile alın.Altını kısıp reçel kıvam alana dek kaynatın.Kıvam almaya başlayınca limon suyunu veya limon tuzunu ilave edin.Birkaç dakika daha kaynatıp tuzu ekleyin.

5- Bu aşamadan sonra 2 yol var.Ben yayvan bir borcama reçeli döküp, üzerine tülbent örtüp terasta 1 gün güneşlendiriyorum.Güneş rengini güzelleştiriyor, (bronzlaştııryor gibi dermişim:))ve tatı daha güzel oluyor.Sonra kavanoza dolduruyorum.
İkinci yok reçeliniz piştikten sonra ocaktan alın ve daha sıcakken kuru kavanoza doldurun, kapağını sıkı kapatıp ters çevirin ve 1 gece hareket ettirmeden bekletin.Reçel sıcaklıkla birlikte vakumlanıyor ve bozulmuyor.Hangi yol kolayınıza geliyorsa onu tercih edebilirsiniz.

Güneş almayan kuru bir yerde muhafaza edebilirsiniz.

AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)