5 Ağustos 2014 Salı

Domatesli şehriye çorbası






   Merhabalar;
   Ramazan da  ramazan bayramı da gelip geçti işte.Bu tatilde kısa bir Türkiye turu yaptım.En batıdan en doğuya gittim geldim.Çok güzel ve eğlenceli bir yolculuktu.Yakın zamanda gittiğim yerler ve yediklerim hakkında bir yazı hazırlamayı planlıyorum...

    Şehriye çorbasını sevmeyen var mıdır ki?Hastalandığımızda ya da acil çorba gerektiğinde en kolay tariflerden birisi.Kimisi içine nohut atar, kimisi soğan ya da erişte  atar...Karışık ve çok malzemeden ziyade sade olanı daha cazip gelmiştir bana.İşte benim klasik çorbam...

Malzemeler: 1 çay bardağı şehriye
4 su bardağı su ya da et suyu
2-3 adet domates
1 yemek kaşığı salça
Tuz/karabiber
2 yemek kaşığı tereyağı/zeytinyağı


Hazırlanışı:1-Tencereye tereyağı ve zeytinyağını koyun.Rendelenmiş domatesleri ve salçayı soteleyin.

2-.Şehriyeyi de ilave edip 1-2 dakika sonra suyu ekleyin.Tuz ve karabiberi ekleyin.Şehriyeler yumuşayıncaya dek pişirin.Pişince servis yapabilirsiniz.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)