20 Eylül 2014 Cumartesi

ÇEMEN TARİFİ






     Çemen bana küçüklüğümü hatırlatır, annem çok sık yapardı o zamanlar.Biz de severek yerdik.Geçenlerde aklıma geldi ve denedim.Ekmeğin üzerine tuzlu bir şeyler sürmeyi sevenlerdenseniz denemenizi öneririm.Cips sosu da olabilir.

     Yöreye göre çemen, muhammara, acuka da deniyor.İçindeki malzemeler üç aşağı beş yukarı aynı.Bazıları nar ekşisi, limon suyu, tahin, yoğurt ya da labne peynir de ekliyor.
Damak zevkinize göre istediğiniz baharatları da ilave edebilirsiniz.
     Yoğurt ve labne yakışıyor ancak hemen tüketecekseniz eklemelisiniz yoksa çabuk bozulur.Eklemeden aşağıdaki tarif ile yaparsanız buzdolabında 2-3 hafta sapasağlam duruyor.
     Ben tane karabiber de ekledim.
     Yapanlara afiyet olsun...

Malzemeler:
1 yemek kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı galeta unu
3 yemek kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı kekik
Yarım çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı kimyon
2 diş sarımsak
5 yemek kaşığı ceviz içi
Tuz

Hazırlanışı:
Sarımsağı soyup ezin.Cevizleri irice doğrayın ya da havanda hafifçe dövün.Tüm malzemeleri harmanlayın ve kavanoza doldurun.Ertesi gün tadı daha da oturuyor.Buzdolabında uzun süre muhafaza edebilirsiniz.



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)