10 Eylül 2014 Çarşamba

DAMLA SAKIZLI MUHALLEBİ






     Merhabalar;
     Kızımı ilkokula yazdırma vakti geldi.Tabii onun adına en uygun kararı verip iyi eğitim alacağı bir okul seçmek de bize düştü.Çok araştırdık...Yaşadığım yer itibarı ile fazla seçenek yoktu ama sonunda bir okulda karar kıldık.
Karar verdik vermesine, güzel okul, çeşitli aktiviteler, iyi öğretmenler...ama  sabahtan akşama kadar okulda ne yeyip içecek? Okulda yiyecek var elbette ama sağlıklı mı?

     ''Cıkıntı,arıza, cins, deli'' sıfatları takılsa da bize  sıfatların en önemlisi ''anneliği'' gururla taşırız.

     Anne olunca sizin de hayatınızda çok şey değişti mi ? Ben önce beslenme konusunda 360 derece döndüm diyebilirim.Paketlenmiş, raf ömrü uzasın, cezbedici olsun diye çeşit çeşit kimyasalların , boyaların eklendiği paketlenmiş gıdaları mümkün mertebe almıyorum.Asla mevsiminde olmayan sebze ve meyve satın almıyorum.Hatta yıllardır eve sokmadığım  tavuğu çocuklarım yemiyor diye seviniyorum bile.Şimdi bir de dana eti şaibeli çıktı.Neyse biz balık ile mutluyuz.  
     Yoğurdu kendim mayalarım.Ekmeği  değirmenden çektirdiğim buğday unu ile yaparım.Öyle çok vakit alan şeyler değil bunlar.Alsa da en kıymetli varlıklarımız için değmez mi? 

     Bundan 3 sene önce misafire ikram etmek için kutularda ayran almıştım.Biraz içildi kalan kısmını atmadım dolaba koydum...Sonra kışın İstanbul'da yazın Seferihisar'da yaşayan bir arkadaşım geldi aklıma.Kışın eve dönerken buzdolabında marketten aldığı hazır yoğurdu unutmuş, buzdolabının fişini çekmiş ve İstanbul'a dönmüş.Yazın geri döndüğünde yoğurdun üzerinde birkaç tane minicik küf tanesi dışında hiç bir bozulma emaresi görmemiş olduğunu anlatmıştı.İşte ben de ayranlara bunu deneyeyim, buzdolabının bir köşesine atayım beklesinler dedim.Son tüketim tarihinin üzerinden 3 yıl geçmesine rağmen ayranları açtığımda tatlarında hiç bozulma yoktu.Küf vs de yok.Şaşırdım tabii.Artık içinde ne varsa o yıllarca bozulmadan durmasını sağlıyor...

    Kek ve atıştırmalıklarımı  kendim hazırlıyorum.Az şeker ve zeytinyağı ,tereyağı ile.Geçenlerde kızımın bir arkadaşına yaptığım kurabiyeden ikram etmiştim.Nasıl olmuş diye sorunca çocuk 'teyze güzel olmuş ama şekeri çok az' demişti.Bu tamamen damak tadı ile alakalı.Küçük olmasına rağmen tombiş olan bu çocuk aşırı şekere alıştığından bizim kurabiyeler onu tatmin etmedi.Demem o ki bazı alışkanlıklar küçükten başlar.Çocuklarımıza sağlıklı beslenmeyi öğretmeliyiz anneler.

   Biz bilinçli tüketiciler olup sağlıklı, temiz gıdaları seçersek üreticilerde tüketiciye göre kendini şekillendirir....

    Damla sakızı ilave etmeden çocuklarınıza da yedirebilirsiniz.Dilerseniz nişasta yerine pirinç unu da kullanabilirsiniz.2 şekilde de denedim, pek fark olmuyor...

Sevgiler




Malzemeler:
5 sb süt
5 yemek kaşığı nişasta (fark etmez buğday ya da mısır nişastası)
5 yemek kaşığı toz şeker
İsterseniz damla sakızı

Hazırlanışı:
1- Tencereye sütü,şekeri ve nişastayı alın.Altını açmadan ikisinin birbirine iyice nüfuz etmesi için karıştırın.Sonra ocağı açın.

2- Topaklanmaması için sürekli karıştırın.Damla sakızı koymak isterseniz 1-2 parça damla sakızı havanda ezin ve karışıma ekleyin.Karıştırın.

3- Sıcakken kaselere boşaltın, Sıcak ya da soğuk servis yapabilirsiniz.

AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)