1 Eylül 2014 Pazartesi

PONPON POĞAÇA








   Merhabalar iyi haftalar diliyorum herkese

   Dün sabahtan akşama kadar bahçedeydim.Hem çocuklar toprakla oynayıp çamur banyosu yaptılar hem de ben çapa yapıp gülleri budadım ve yabani otları topladım.Eee birinin yapması lazım dimi ama.Ellerim su toplasa da enerjimizi boşalttık , bahçemde çok daha güzel oldu. 
   
  Bu ay çıldırmış gibi mutfaktaydım.(Bir ara cidden normal miyim diye düşündüm)Geçen hafta salça ve erişte yaptım bir başıma:)Ondan önceki gün tarhana ...Sonra 10 günlük ekşi maya serüvenim var.Hepsini bir ara paylaşacağım.

   Bu tarif de sevgili Aydan'dan...Pofuduk pofuduk yumuşacık lezzetli poğaçalar...İçine patates, kıyma ya da peynir koyabilirsiniz.Hepsi de yakışır.

   Mayalı poğaçalarda mayalanma aşaması çok önemlidir.Hamuru yoğurduktan sonra hamur 2 katı olana dek bekletmeyi ve şekil verdikten sonra tepside yine yarım saat kadar tepsi mayası gelsin diye bekletmeyi unutmayın.

    Bu malzemelerle 2 tepsi çıkıyor.Çok gelirse tüm malzemeyi yarıya düşürebilirsiniz.
    
   deneyip paylaşın hadi!

                                  

Malzemeler: 1 kalıp yaş maya (42 gr)
3 çay bardağı süt (ılık olursa daha güzel mayalanır)
3 yemek kaşığı tzoşeker
1,5 çay bardağı zeytinyağı (ya da sıvıyağ)
Yarım çay kaşığı tuz
4 yumurta
Alabildiği kadar un

    

İç malzemesi:
Patatesli yapmak için: patatesleri haşlayın,ezin,ılıyınca tuz, karabiber ekin.Maydanoz da konabilir.
Kıymalı yapmak için: Soğanları yemeklik doğrayıp,az yağda çevirin.Kıymayı ekleyip pişirin.Tuz, karabiber ve dilerseniz maydanozu da ilave edin.
Peynirli yapmak için: Beyaz peyniri kaseye koyup çatalla ezin.Tuz ve karabiber ilavesi yapın.Maydonoz ve dereotu konabilir.


Hazırlanışı:
1- Mayayı yoğurma kabına koyun.Üzerine ılık sütü ve şekeri ekleyin.

2- Üzerine yağ, tuz, yumurtayı ilave edin.Unu da eleyerek ekleyin.Unu kontrollü ekleyip yumuşak bir hamur elde edin.Hamuru yarım saat kadar mayalanması için bekleyin.

3- Hamur kabardıktan sonra elinizle poğaça şekli verip içine istediğiniz harç malzemesini (kıymalı, peynirli ya da patatesli) koyun.Yumurta sarısı sürüp 160 derece fırında pembeleşene dek pişirin.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)