2 Kasım 2014 Pazar

ERİŞTE TARİFİ


                   

   Erişte bana hep çocukluğumu hatırlatır.Özellikle her bayramda gittiğimiz babaannem bize kendi yaptığı erişteleri pişirdi.Onun tadı başkaydı benim için.Belki çoculuğumu ve kalabalık kuzen ve yeğenlerle oyunları hatırlattığından belki de kuyruk yağı ile pişirip üzerine bolca ceviz ve Tavas'a özgü çökelek serptiğinden başkaydı.

   Ammaaa benim yaptığım da çok güzel oldu:) Sadesini de yaptım ama çocuklar için yemesi daha eğlenceli olsun diye renkli de yaptım.Yeşili pazı otuyla, turuncuyu kırmızı kapya biberle ve sarıyı da zerdeçal ile hazırladım.Doğal yani.Öyle çok zaman almıyor.Eğer evde kendim yapayım, sağlıklı temiz olsun derseniz birkaç kişi birleşip daha kolay hale getirebilirsiniz.Erişte hamurunun tarifi için buraya tıklayın.

Malzemeler:

2 su bardağı erişte
1 yemek kaşığı tereyağı
1 yemek kaşığı zeytinyağı
Tuz
Su
                                 
Hazırlanışı:
1- Tereyağı ve zeytinyağını tavaya alıp, hafifçe eritin.

2- Erişteleri tavaya alın.Rengi hafif dönene kadar kavurun.Tuzu ekleyin.Üzerini 1 parmak aşacak kadar sıcak su ekleyip kapağını kapatın.5-8 dakika kadar pişirip, demlenmesi için 10 dakika kadar kapağı kapalı kenarda bekletip servis yapın.


                              

Afiyet olsun

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)