8 Aralık 2014 Pazartesi

ISIRGAN OTU KAVURMASI



   Isırgan otu buralarda her yerde hatta yol kenarlarında bile (kendiliğinden) çıkar.Buna rağmen oldukça şifalı bir ottur kendisi.Marketlerde falan pek rastlamadım.Sanırım her yerde yok ya da belki bilinmiyor.Tadı diğer otlardan biraz farklı.Salata olarak, zeytinyağlı yemek ya da böreğin harcı olarak kullanılıyor.

   'Ottan yemek mi olur?''Bunu ana öğün olarak mı tüketiyonuz?' 'İnekler ot yer' gibi tabirler benim sık duyduklarımdan.Bazı tanıdıklarımın yemek kategorisine bile koymadığı bu leziz yemeğe ben bayılıyorum mesela.

   Bizim evde hemen her gün 3 çeşit yemek pişer.Eşim etli yemek sever diye ona etli, bana zeytinyağlı yemek (yemekteki eti pek sevmem) ya da salata ve kızıma da sevdiği bir yemek.Herkesin aynı yemeği yediği zamanlar sayılıdır maalesef.Ama yeni bazı kurallar getirmeye başlıyorum.Haftanın 3 günü herkes zeytinyağlı yemek yiyecek.Kalan günlerde et olabilir.Şu şifalı otlardan faydalanmak lazım yeterince.Ot yemeklerinin ağırlıklı piştiği bir evde büyüyen ben, her türlü otu bayılarak yerim.Mesela taze pişmiş sıcacık bazlamanın içine limon sıkılmış roka dünyanın en leziz öğünü olabilir bana göre...

   Tek zor tarafı var bu güzelin:O da toplarken ya da yıkarken dalaması (ısırması, gıdıklaması)..Annem o ısırma halinin bile ellere faydalı olduğunu söylüyor.Ben dokunmaya çalışıyorum ama zorlanırsanız eldiven ile bu sorun çözülebilir.

   Bu yemek de diğer ot yemeklerindeki gibi pişince miktarı azalıyor.Dilerseniz ıspanakta olduğu gibi pirinç ya da bulgur ilave de edilebilir.Tarifi diğer ot yemeklerinden pek farklı değil aslında.Vitamin değerinin korunması için kapağı kapalı olarak ve en fazla 5-6 dakika pişirmenizi öneririm.


Isırganın faydaları:
-İdrar söktürücüdür.
-Akciğer kanserini tedavi edici özelliğe sahiptir.
-Yüksek miktarda demir içerir.
-Anemi tedavisinde yardımcı olarak kullanılır.
-Sindirim sistemi ve diğer organları temizler.
-Karaciğeri temizler.
-Böbrekleri temizler.
-Öksürüğe iyi gelir.
-Bağışıklık sitemini güçlendirir.
-Saçlara parlaklık verir.
-Romatizmal ağrı ve şikayetlere karşı ve alerjiye karşı direnç kazandırıcıdır.
    Ne zaman ve nereden toplandığı da önemli.Pek çok derde deva olan bu bitkinin kürlerini araştırıp öğrenebilirsiniz...



Malzemeler:
Isırgan otu (dilediğiniz kadar)
1 orta boy soğan
1/2 çay bardağı zeytinyağı
Tuz

Hazırlanışı:
1- Isırganları bol suda yıkayın.Çok toprak çıktığından birkaç kez suyu değiştirmeniz gerekiyor.

2-Tencereye  zeytinyağını dökün.Yemeklik doğradığınız soğanı içine atıp orta ateşte rengi dönene dek soteleyin.

3-Isırganları tencereye atıp rengi dönene kadar 5-6 dakika kapağı kapalı olarak pişirin.Tuzunu ekleyip ocağı kapatın.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)