16 Nisan 2015 Perşembe

AYVALI ETLİ KEREVİZ ÇORBASI









   Ayvalı etli kereviz çorbası
   Kerevizi çok sevdiğimden bu tarifi görür görmez denemek istedim.İyi ki de denemişim çünkü çok lezzetli, besleyici bir çorba çıktı ortaya.Bundan sonra mütemadiyen pişirirm ben bunu:) 
   Üzerine kereviz yaprakları serpiştirirseniz daha güzel olur.(Benim yapraklar bozulmuştu kullanamadım.)

   Ben kereviz yapraklarını yıkayıp kurulayıp derin dondurucuya atıyorum.Nefis aroması balık çorbasına, bazı soslara şahane bir tat veriyor.


                             

Tarif Sofra Dergisinden uyarlanmıştır.
6 kişilik

Malzemeler:
2 adet ayva
2 adet kereviz
200 gr.kuş başı doğranmış kuzu eti
1 adet küçük boy soğan
2 yemek kaşığı tereyağı
7 su bardağı su
2,5 yemek kaşığı un
Tuz, karabiber


Terbiye için:
1 adet limonun suyu
1 yumurta

Üzerine:
Kereviz yaprakları

Hazırlanışı:
1- Eti ve kıyılmış soğanı tereyağında kavurun.6 su bardağı su ilave edip yarım saat kadar pişirin.

2- Unu kalan 1 su bardağı suda açın ve çorbaya ekleyin.

3- Ayva ve kerevizin kabuklarını soyup küp doğrayın.Sonra çorbaya ilave edip arada bir karıştırarak ayva ve kereviz yumuşayana dek kısık ateşte pişirin.

4-TERBİYE İÇİN; Limon suyu ve yumurtayı çırpın.Çorbanın suyundan 1 kepçe alıp bu terbiyeye ekleyip karıştırın.Bu karışımı tekrar çorbaya ilave edin.Bir taşım kaynattıktan sonra tuz ve karabiberini ayarlayın

5- Ocaktan alıp kıyılmış kereviz yapraklarını ekleyin...

Afiyet olsun

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)