24 Nisan 2015 Cuma

ELİF BEBEĞİN TOP KEKLERİ (CUP CAKE)






Erzurum'dan buraya gelin gelen sevgili Yasemin'in dünya tatlısı bebeği Elif için hazırladığım top kekler.Yani top kek mi desem cup cake mi desem bilemedim.Türkçe kelimeleri kullanmaktan yana olsam da çoğumuz bu küçük keklere kapkek diyoruz.Neyse ben ikisini de yazayım bari.Hatırı kalmasın.

Yasemin'ciğim bebeğini sağlıkla, huzurla büyütmeni dilerim.Allah isteyen herkese anne olmayı nasip etsin.


   Acele hazırladığımdan ve biraz da uzağa götüreceğimden kremasını daha basık sıktım.Dolapta fazla bekletecek zaman da maalesef yoktu.Yine de fena görünmüyorlar sanki:)

   Bu top kek benim favori tariflerimden.Çok hafif ve az tatlı.Üzerinde buttercream (bak gene ingilizce bir kelime oldu ama) yani tereyağlı krema konulur pek çok tarifte.Şanti ve yağlı kremadan nefret eden ben çeşitli araştırmalarım sonucu bu tarife ulaştım.Enfesss oldu.Yani az şekerli hatta tuzlu ve şekerli arasında gidip gelen yağ tadı olmayan hafif bir tarif arıyorsanız yakında bu frosting (yine ingilizce!) tarifimi paylaşmak isterim sizlerle.Bu tarifte peynir, çikolata ve çok az yağ var.Aslında bu da bilinen 'cream cheese frosting'! Nokta:)


Şimdilik bu kadar yazıyorum.En kısa zamanda tarif ile geri döneceğim.

Sevgiler
Bana ulaşmak için: bernisbayram@yahoo.com

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)