7 Mayıs 2015 Perşembe

ÇÖREK OTLU KURABİYE



   Çörek otlu kurabiye
   Uzun zamandır denemek istediğim bir tarifti.Sevgili Aydan'dan alıp not etmiştim.Dün gelen misafirlerime ikram edebilirim diye düşünüp hemen mutfağa girdim.(Aslında mutfağa girdim demek yanlış oldu, zira ben mutfakta yaşıyorum...)
   
   Tadı hem tatlı hem tuzlu.Pastanelerde satılan kurabiyelere benziyor.Neden bilmiyorum tadı beni çoook eskilere götürdü.Acaba annem ben küçükken yapar mıydı bu kurabiyeden diye düşündüm ama cevabı hatırlayamadım.Ama ben bu tadı bir yerden biliyorum...

   Bu tariften 40 tane kurabiye çıkıyor.



Malzemeler:
125 gr. tereyağı
yarım su bardağı zeytinyağı (ya da sıvı yağ)
Yarım çay bardağı şeker
1 tatlı kaşığı mahlep
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı kırmızı pul biber
1 tatlı kaşığı sirke
1 paket kabartma tozu
1 yumurta beyazı (sarısı üzerine sürülecek)
Aldığı kadar un

Hazırlanışı:
1- Un dışındaki tüm malzemeleri yoğurma kabına alın.En son unu eleyerek ilave edin.Yoğurun.

2- Ceviz büyüklüğünde toplar alıp elinizde yuvarlayın ve yağlı kağıt serili (veya yağlanmış) tepsiye sıraların. Üzerine yumurta sarısı sürün.

3- 175-180 derece fırında üzeri pembeleşene dek (15-20 dakika) pişirin.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)