8 Haziran 2015 Pazartesi

LORLU PASTA


   Lorlu pasta

   Şerbetli (lezzetli  fakat) ağır tarifler yerine, kalorisi düşük,hafif,doyurucu ve lezzetli sütlü tatlıya ne dersiniz? Hem de pişirmeden kolayca hazırlanıyor.

   Pek çok lorlu pasta tarifinde ya yumurta ya da fazlaca tereyağı çiğ kullanılıyor.
Yumurta kullanmak istemedim çünkü çiğ olarak tüketilen yumurta bana pek sağlıklı gelmiyor.Çiğ yumurta yeme fikrini de sevdiğimi söyleyemeyeceğim...

   Diğer tariflerde  de eritilmiş tereyağı var.Tereyağını bu kadar bolca kullanmak bunun gibi sağlıklı ve lezzetli bir pastaya haksızlık olur.Hem yağlı tatları sevmiyorum, hem de kilo yapıyor:) (kıl olmak böyle bir şey işte!)

   Annemin yıllarca yaptığı ve bayılarak yediğim tarifte de hep yumurta konurdu.Neyse onlarsız denemeye karar verdim.Yumurta ve yağ kullanmadan da gayet güzel oluyor.Hatta daha güzel oluyor.Hem çok hafif, hem de süper bir lezzet.Hatta buzlukta biraz bekletip ikram edince dondurma yiyormuşsunuz hissi veriyor.Sıcak yaz günleri için de birebir.

   İsterseniz aralara damla çikolata serpebilirsiniz.Daha çok katlar yapabilirsiniz.Ben evdeki kesilmiş süt değerlensin diye lora çevirdim.(tatlı lor peyniri tarifi için buraya tıklayınız)Çıkan lor peyniri azdı.Bu yüzden 2 kat yapabildim.

Bu kadar övdükten sonra tarifime geçeyim...



Malzemeler:

750 gr. tatlı lor peyniri  (tuzsuz lor peyniri diye de satılıyor)
1 su bardağı pudra şekeri
2-3 yemek kaşığı süt (içine)
Vanilya özü
Pötibör bisküvi (1 paketten az)
Bisküvileri batırmak için 1 çay bardağı kadar süt.

Hazırlanışı:

1- Lor, şeker ve az sütü mikserle krema kıvamına gelene dek çırpın.Sütü kaşık ile lor krema kıvamına gelene dek azar azar ekleyip çırpın.Vanilya özünü ekleyin.

2- Bir kaseye biraz süt koyun.Bisküvileri teker teker süte batırıp bekletmeden kare ya da dikdörtgen borcama dizin.Kabınızın kenarında boşluk kalmışsa ve tam bisküvi sığmıyorsa bisküviyi ortadan ikiye bölüp sıralayabilirsiniz.Zaten bisküviler yumuşadığından kırık olup olmadığı belli olmuyor.Aralarında boşluk bırakmamanız yeterli.

3- Bisküvileri alt tabana tek kat dizdikten sonra üzerine lorlu karışımı yayın.Üzerine tekrar süte batırılmış bisküvileri dizin.Üzerine yine bir kat lorlu karışımdan yayın.Malzemeniz bitene kadar katlar yapabilirsiniz.Ben en üstte çikolata rendeledim.Dövülmüş ceviz ya da fındık da serpilebilir.

4- Dondurucuda birkaç saat bekletip servis yapabilirsiniz.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)