14 Eylül 2015 Pazartesi

KABAK ÇİÇEĞİ DOLMASI






   KABAK ÇİÇEĞİ DOLMASI
   İşte Ege Bölgesi'ne özgü ve benim de çok sevdiğim aynı zamanda tabakta çok zarif bulduğum kabak çiçeği dolması...

   Yapımı dolma gibi...Sadece kabak çiçekleri kolayca yırtılabildiklerinden nazik davranmak gerekiyor.Ben iç kısmındaki sarı yeri hiç çıkartmıyorum.Tadı oldukça güzel olmakla birlikte acılık falan olmuyor...



Malzemeler:
15-20 tane kabak çiçeği
1 adet orta boy soğan
1 çay bardağı dolmalık pirinç
2-3 yemek kaşığı zeytinyağı
Tuz, karabiber, yenibahar,nane,maydanoz
1 tatlı kaşığı salça ya da 1 domates rendesi

Üzerine :
Dolmayla aynı hizzaya gelecek oranda sıcak su
Biraz zeytinyağı

Hazırlanışı:
1- Kabak çiçeklerini yıkayıp,alt kısmındaki yeşil kısımları koparın.İçindeki sarı kısımları çıkartmaya gerek yok.Ben çıkarmadan hazırlıyorum, gayet lezzetli oluyor.

2- Tavaya zeytinyağını döküp ısınınca ince doğranmış soğanı ekleyin.Rengi dönünce salça ya da rendelediğiniz domatesi ilave edin.Pirinci ekleyin.

3- Karıştırıp baharatları ekleyin.Kabak çiçeklerini dikkatlice açıp yarısına kadar iç harçtan koyun.Çiçeğin üst kısmını katlayıp, içe doğru kıvırıp tencereye yerleştirin.Üzerine 2 yemek kaşığı kadar zeytinyağı gezdirin.Aynı hizzaya gelene kadar sıcak su ilave edin.Kaynayınca altını kısıp ,kısık ateşte 25-30 dakika pişirin.
Arada pişip pişmediğini kontrol edin, suyu azalırsa ilave edin.
Sıcak ya da soğuk servis yapabilirsiniz.

Afiyet olsun...:)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)