11 Ocak 2016 Pazartesi

HAŞLANMIŞ PATLICAN KIZARTMASI




HAŞLANMIŞ PATLICAN KIZARTMASI

   Selamun aleykum.Uzun zamandır yazamadım çünkü grip salgınından ben ve çocuklar nasibimizi aldık.Ben neyse de çocukların hastalığı çok daha zor.39 un altına düşmeyen ateş ve uykusuz geceler...Çok şükür ki artık hepimiz iyiyiz...

   Aslında mevsiminde olmayan sebzeyi asla yemem ve eve de almam.Her mevsim her sebze ve meyvenin pazarlarda satılmasını bir nimet olarak görmüyorum aksine dengemizi altüst eden bir durum bu...
   Bu güzelliği de yazın sonunda hazırlamıştım fakat şimdi burada sunmak nasip oldu.Patlıcan mevsiminde denemenizi tavsiye ederim...

  Tarifi kahvaltıya gittiğim sevgili komşum Şerife'den aldım.O'na kahvaltıya gitmiştim ve bu lezzetli şey de masadaydı....Pek kızartma yemediğim halde patlıcanın bu şekilde haşlanarak kızartılması olayını çok sevdim.Daha az yağ çekmişti sanki ve çok da lezzetliydi.İster kahvaltı da ister diğer öğünlerde afiyetle tüketilebilecek bir tarif.



Malzemeler:
3-4 adet patlıcan
Tuz
Kızartmak için zeytinyağ
1 su bardağı mısır unu

Üzeri için: (dilerseniz)
1 kase yoğurt
3-4 diş sarımsak
tuz
Nane

Hazırlanışı:
1- Patlıcanları alacalı soyun uzunlamasına kızartmalık doğrayın ve tuzlu suda biraz bekletin.

2- Tencerede kaynayan suya patlıcanları atıp biraz haşlayın.Haşlanan patlıcanların suyunun süzülmesi için süzgeçte bekletin.

3- Geniş bir tabağa mısır un ve biraz tuz ekleyip karıştırın.Patlıcanları önce bu unlu karışıma bulayın sonra da kızgın yağda arkalı önlü kızartın.

4- Yoğurdu sarımsaklayın ve  patlıcanların üzerine döküp servis edin.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)