4 Ocak 2016 Pazartesi

KURU SOĞANLI CACIK





   KURU SOĞANLI CACIK

   Ege Bölgesinde cacığa sadece salatalık konur, su da eklendiğinden sulu kıvamı olur.Üzerine zeytinyağı gezdirilir ve biraz nane serpilir.Ama Van'a gittiğimde Kamile'de yediğim cacık bizimkilerden çok farklıydı.İçinde kuru soğan, nane, dereotu da vardı gayet koyu kıvamlıydı ve çok lezzetliydi.

  Kolay bir tarif ama denemek isteyenler için bloğumda tarifi bulunsun istedim.
Ben diyetteyken bazen öğlen öğünü olarak bu kuru soğanlı cacıktan yapar yerim, hem doyurucu hem az kalorili ve lezzetli.



Malzemeler:
1 adet kuru soğan
1 tatlı kaşığı kuru nane
1 kase yoğurt 
1 adet salatalık
Dereotu
Tuz

Hazırlanışı:
1- Süzme yoğurt kullanacaksanız önce biraz su ile yoğurdu açın.Bildiğimiz yoğurtsa gerek yok zira koyu kıvamlı daha güzel oluyor.
2- Salatalık, dereotu ve kuru soğanı küçük küçük doğrayın.Nane ilave edin.Yoğurtla karıştırın.Tuzu ekleyin vee hazır.Ben zeytinyağı da ekledim üzerine...

Afiyet olsun

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)