31 Mayıs 2014 Cumartesi

DULCE DE LECHE (SÜT REÇELİ)





        Dulce de leche ya da sweetened condensed milk. Türkçe de süt reçeli veya karamelize süt diye geçiyor.
     
        Yapımı kolay ancak oyalayıcı.Kısaca süte şeker ekleyip karamelize olmasını sağlıyorsunuz.Bununla leziz dondurma, kek, puding, chessecake vs vs. yapabilirsiniz.Hatta ekmeğe sürüp de yenebilir.

       Dikkat edilmesi gereken ilk nokta sütün çiğ süt olması.Sütünüzü alıp normalde yaptığınız gibi kaynatıp steril edin. Uht süt ile denemediğimden olur mu bilmiyorum.
        İkincisi ise sürekli karıştırmaya çalışın yoksa dibi tutabilir.
       
          Normalde 1- 2 saatte hazır oluyor ancak 3 saate kadar da süre uzayabilir.Malum pişirme işi biraz da rakım ile ilgili.


Malzemeler:

5 su bardağı steril edilmiş çiğ süt
1 su bardağı şeker
1 silme çay kaşığı karbonat
           



Hazırlanışı:

Öncelikle bu iş için derin bir tencere seçmelisiniz çünkü süt kabarıp taşabilir.

1- Sütü tencereye alın ve şekeri ilave edin.

2- Kaynamaya başlayınca karbonatı ekleyin.

3- Ocağı kısın ve çırpıcı ile sürekli karıştırın.

4- Süre ilerledikçe rengi koyulaşacak. 1-2 saat sonra süt reçeliniz hazır.Kıvamı sulu muhallebi gibi olunca ocaktan alın ve kenarda soğumaya bırakın.Soğuduktan sonra cam bir kavanoza dökün.İşte 2 ay kadar bozulmadan duran ,birçok tatlıya lezzet katan reçeli...

Afiyet olsun

2 yorum :

  1. Bugün yaptım çocuklar çok beğendi özellikle dondurmanın üstünde nefis oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellerinize sağlık, eminim süper ötesi olmuştur.Dondurmanın üzerinde hiç denemedim.Bunu not ediyorum.Sevgiler

      Sil

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)