20 Haziran 2014 Cuma

Yufkadan baharatlı cips





       Daha önce yufkadan cips tarifi vermiştim.Bu sefer de baharat ve salçalısını denedim.Bir akşam çocuklara cips yapmıştım ki gelen konuklarım bunun bahatlılısı olsa gayet güzel olurdu deyince yapmayı planlarım arasına almıştım, yeni fırsat bulabildim, denedim ve enfes oldu. 
  
     Akşam hafif ve pakette satılanlara göre daha sağlıklı ve kalorisi düşük atıştırmalıklar arıyorsanız bu tarif size göre.Yanına haydari, salçalı sos ya da sadece yoğurtla bile enfes oluyor.

     Eğer atıştırmalığımı tamamen kendim hazırlamak istiyorum derseniz evde kraker yapımına tık tık.
       Yufkadan sade cips yapmak istiyorum derseniz buraya tıklamanız yeterli.

     İçinde ne olduğuna emin olmadığımız paketlenmiş gıda yerine, evde hazırladığımız temiz gıdaları hem çocuklarımız hem de kendimiz için ideal.


                 


Malzemeler:
2 adet yufka
1 tatlı kaşığı salça
Az tuz, karabiber, kimyon, nane, kekik ve hangi baharat seviyorsanız...
Kırmızı pul biber (isteğe bağlı)
2 yemek kaşığı zeytinyağı
ince rendelenmiş kaşar peyniri


Hazırlanışı:
1- Tezgahınızın üzerine yufkanın birini serin.Bir kaseye salça, zeytinyağı, baharatlar ve ince rendelenmiş peyniri koyup karıştırın.

2- Serili olan yufkanın her yerine  fırça yardımı ile bu salçalı sosu sürün.Üzerine diğer yufkayı kapatın ve  nazik hareketlerle düzeltin.

3- Bıçak ya da kesici yardımı ile üçgen veya kare dilimler kesin ve yağlı kağıt serili tepsiye dizin.170 derece fırında 10-12 dakika pembeleşinceye kadar  pişirin.Çabuk yanıyorlar dikkat etmelisiniz.

Afiyet olsun...

2 yorum :

  1. Bu tarifi hemen denemek istiyorum cok guzel bir fikirmis gercekten paylastigin icin tesekkurler Mehtap

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim, eminim Bora ve Emre de çok beğenirler.Afiyet olsun..

      Sil

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)