26 Kasım 2014 Çarşamba

FIRINDA YUFKADAN PRATİK ÇITIR BÖREK




Merhabalar;
Çok kolay ve lezzetli bir börek.Hiç uğraştırmıyor.Açabiliyorsanız yufkaları kendiniz açarsanız muhteşem bir lezzet çıkar ortaya.

4 yufkadan 16 porsiyon çıkıyor.Bereketli de yani.Ben içine o anda dolapta ne varsa onu koydum.Annemlerin bahçesinden ısırgan otu toplamıştım.Yıkarken ve keserken elimi biraz ısırsa da börekle güzel bir ikili oluyor kendisi.Çok da faydalı.Ama siz maydanoz da kullanabilirisiniz.Hatta sadece peynirle bile güzel olur.

Yalnız ben fırında biraz fazla tutmuşum, üzerindeki biberler biraz:) karardı.Siz daha dikkatli olursunuz artık.

Çok sevgiler





16 adet börek için:

Malzemeler:
4 ad. yufka
60 gr tereyağı
1 yumurta

İç harcı için:
Beyaz peynir, haşlanmış patates ve maydanoz (ben ısırgan otu kullandım.)





Hazırlanışı:
1- Tereyağı kısık ateşte hafifçe eritin. Yufkayı geniş zemine serin ve erimiş tereyağını fırça ile sürün.Üzerine 1 kat daha yufka serin ve onun da üzerini yağlayın.

2- Yufkaları resimdeki gibi önce ortadan boyuna ikiye, sonra enine ikiye kesin.Kesilmiş parçaları tekrar ortadan kesin.Böylece 8 üçgen parça elde edeceksiniz.Her parçanın geniş kısmına iç malzemeden koyup, sarma sarar gibi iki baş tarafı içe kapatarak sarın. Diğer yufka için de aynı işlemi uyguluyoruz.

3- Tüm sarma işi tamamlandığında börekleri düzgünce arada boşluk bırakmadan bir kaba (borcam mesela) sıralayın.Kabınızın üzerini kapatana kadar su ya da süt ile doldurun.Bu şekilde 15 dakika kadar su ya da süt içinde bekleyen yufkaları hafifçe ve dikkatlice elinizde ezmeden sıkarak yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş tepsiye sıralayın.

4- Üzerlerine yumurta sarısı sürüp kızarıncaya kadar pişirin.Ben ortasını bıçakla biraz yarıp,domates ve biber dilimleri ekledim.Ama koymasanız da olur.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)