23 Aralık 2014 Salı

ELMALI AYVA TATLISI (boyasız)






   Merhabalar;
   Bazen misafirliğe gittiğimde hanımlar ikramlarını anlatırken doğal, katkısız, ben evde yaptım' diyorlar.Ne güzel ellerine sağlık tabii ama içinde ne var diye sorduğumda krem şanti,ovalette, gıda boyası,margarin veya marşmelov vs vs koyduklarından bahsediyorlar.Ee iyi ama o zaman %100 doğal olmuyor ki! İçinde yine katkılar var:)

   Bu yüzden başlığa katkısız dedim.İçine gıda boyası eklemedim.Ben sevmiyorum öyle kıpkırmızı olsun zaten.Kısık ateşte uzun süre kabuk ve çekirdekleri ile pişirirseniz ayvaların rengi pembeleşir ,hatta ayvanın cinsine göre kırmızıya dönük bile olabiliyor.Extra boya koymaya gerek yok.
   Aslında gıda boyalarını doğal yolla kendimiz de hazırlayabiliriz.Mesela pancar, ıspanak ,pazı şimdi aklıma gelenler.Bunları ayrı bir başlık altında yazacağım.

   Yeşil ve turuncu erişte yapmıştım yazın.Buradan bakabilirsiniz.

   Krem şanti tadını sevmediğimden içine elma doldurdum.Sırf görseli fotoğrafta daha iyi dursun diye üzerine süt ile kaymağı çırpıp sıktım.

   Pişerken ara ara kontrol etmeyi ihmal etmeyin.Bu miktarla dibi tutmuyor ama ne olur ne olmaz.



Malzemeler:
2 adet orta boy ayva
1-1,5 su bardağı su
1,5 su bardağı toz şeker
1 adet çubuk tarçın
3-4 adet karanfil

İç harcı için:
1 adet tercihen yeşil elma
1-2 yemek kaşığı toz şeker



Hazırlanışı:
1- Ayvaları yıkayın ve kabuklarını soyun.Çekirdek yuvasını da çıkarın.Kabukları ve çekirdekleri atmayın.(Bu aşamada ayvayı hemen tencereye alacağımızdan ben limon kullanmadım.Ama çok miktarda yapacaksanız birisini soyarken diğerleri kararmasın diye limonlu suda bekletmelisiniz.)

2- Kestiğiniz ve iyice yıkadığınız kabukları yayvan tencerenizin en altına döşeyin.Üzerine ortadan ikiye kestiğiniz ayvaları koyun.Çekirdeklerini de aralara serpiştirin.Çubuk tarçını ve karanfilleri de atın içine.Suyu ilave edin.Orta ateşte kaynamaya bırakın.

3- Su kaynayınca eşit dağıtarak toz şekeri de ekleyin.Ocağı kısın ve yaklaşık 2 saat pişirin.Renginin pembeleşmesi için kısık ateşte uzun süre pişmesi gerekiyor.)Arada alt şerbetinden kaşıkla üzerine gezdirebilirsiniz.

4- Elmayı rendeleyip tavaya alın.Üzerine 1-2 yemek kaşığı toz şekeri serpin ve kısık ateşte çok az soteleyin.(Ayvalara tarçın koyduğumdan elmaya eklemedim, zaten kafi miktarda ayvaya tarçın tadı geçiyor.)

5- Ayvalar pişince servis tabağına alıp, oyuk kısmına elmalı harcı doldurun.İsterseniz ceviz ve kaymak ya da seviyorsanız krem şanti ile servis yapabilirsiniz.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)