9 Şubat 2015 Pazartesi

FIRINDA KABUKLU PATATES (KUMPİR)




   Merhaba;
   İşte patatesli tariflerime bir yenisini daha ekledim.Patatesi çok seviyorum.Fırında kabuklu patatese eskiden beri bayılırım, Öğrencilikten kalma bir alışkanlık.Ama dışarıda yerken acaba içine koyulan malzemeler taze mi, temiz mi,iyi yıkanıp ayıklanmış mı diye (her zaman ki!) şüphelerim tavan yaptığından pek yiyemiyorum.Evde de hemen hemen her şey pişiyor.

   Dikkat edilmesi gereken şey fırını önceden 200 derece ısıtıp patatesleri atmak.Aliminyum folyoyu fırında kullanmıyorum ama folyosuz da güzel pişiyor.2 şekilde yaptım bu kez.Patateslerin birini sarmadan diğerini de yağlı pişirme kağıdına sararak pişiridim.İkisi de aynı oranda ve gayet güzel piştiler.

   Mayonez ve ketçap sevmediğimden buraya yazmadım.Siz dilerseniz kullanın tabii:)

Fırında yumurtalı kahvaltılık kabuklu patates için buraya  Fırında akordeon patates için buraya
Fırında patates sebze graten için buraya
Fırında çiçek (düşes )patates için buraya tıklayın lütfen:)




Malzemeler:
Orta ya da büyük boy 2 patates (kişi sayınıza göre)
2-3 yemek kaşığı tereyağı
Tuz, karabiber
1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri






İçi için:
İstediğiniz malzemeler.
Kornişon turşu, mısır, dilimlenmiş zeytin, ben közleyip dilimlediğim kırmızı biber ekledim.
(Rus salatası ya da Amerikan salatası da ilave edilebilir.)


Hazırlanışı:
1- Fırını 220 dereceye getirip ısıtın.

2- Patateselerin kabuklarını iyice yıkayıp fırçayla temizleyin.Kurulayın ve fırın tepsisine koyun.Çatalla bir kaç yerinden delik açın.Fırın iyice ısınınca patatesleri fırına atın. (Ben ısıyla temasından şüphe duyduğumdan dolayı aliminyum folyo kullanmıyorum, Folyosuz da gayet güzel pişiyor. Yine de sarıp sarmalamak isterseniz pişirme kağıdı olabilir.1saat kadar pişirin.

3- Fırından çıkarınca üst kısmındaki kabuğu açıp zedelemeden çatal ile içini ezin.Sıcağı geçmeden tereyağı ve kaşar rendesini de ekleyip yine çatal ile harmanlayın.

afiyet olsun

4 yorum :

  1. Lezzete düşmektir, bunun adı. Elinize sağlık.:)

    YanıtlaSil
  2. Çok naziksiniz,teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  3. Harika görünüyor,kokusu geldi sanki burnuma:):)Sunum da çok şık:)
    http://hobidelisii.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)