3 Haziran 2015 Çarşamba

MUFFIN KALIBINDA FIRINDA PATATES






   Muffin kalıbında patates...
   Patatesin her türlüsünü çok severim.Bu tarif  hem tek başına yenebilecek kadar enfes ve doyurucu hem de et yemeklerinin yanında garnitür olarak İkram edilebilecek kadar şık ve leziz.

   Orjinal tariflerde (Li'l Pomnme Anna) patatese kürdan batırılmıyor.Pişirirken ya aliminyum folyo ya da yağlı kağıt örtülerek fırına atılıyor.İkisini de yapmadım.Üzeri biraz çıtır olsun içi de tam pişsin istedim, ayrıca folyoyu fırında kullanmayı sevmiyorum.Kürdan kullanınca hem kalıptan çıkarması kolay oldu hem de tabağa alırken dağılmadı.

   Kalıbı iyice yağlarsanız yapışma sorunu çıkmaz.Pişince bir spatula yardımı ile alttan kaldırıp, üzerindeki kürdanı tutarak kolaylıkla çıkarabilirsiniz...

Soframız bereketli olsun...



Malzemeler:
6- 8  yemek kaşığı zeytinyağı
4-5 adet patates
Tuz ve karabiber
Sarımsak (ince doğranmış ya da ezilmiş)
Taze kekik
Biberiye
Muskat (isteğe bağlı)

Kalıbı yağlamak için tereyağı




Hazırlanışı:
1- Fırını 200 derecede ısıtmaya başlayın.

2- Derin kaseye zeytinyağı, biberiye, kekik,tuz ve baharatları ekleyin.

3- Mandolinle kesin.Eğer mandolin yoksa patatesleri çok çok ince dilimleyin.Patatesleri de zeytinyağlı karışıma ekleyin, harmanlayın.

4- Muffin kalıbınızı iyice yağlayın.Tereyağı ile olabilir.Çok yağlarsanız yapışma olmuyor.Patatesleri içine gelişigüzel dizin.Üzerine bastırın.Ben her birine bir kürdan batırdım.Böylece kalıptan çıkarması da kolay oldu.Ancak isterseniz kürdan takmayıp, kalıbın üzerini yağlı kağıt ile de kapatabilirsiniz.Pişmesine 10 dakika kala kağıdı kaldırabilir üzerinin de kızarmasını sağlayabilirisniz.

5- Yaklaşık 30-40 dakika pişirin. Üzeri yanmasın ama biraz da çıtırlık olsun...

Afiyet olsun

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)