29 Mart 2016 Salı

BAKLAVALIK YUFKADAN PEYNİRLİ BÖREK




BAKLAVALIK YUFKADAN PEYNİRLİ BÖREK

   Genelde börek yaparken diğer hazır yufkayı kullanırım bazen de kendim açarım.Açmak sanıldığı kadar zor değil inanın.Kendi açtığımız yufka ile yapılan böreğin tadına doyulmaz...Fakat bu kez baklavalık yufkadan denemek istedim.Gayet güzel çıtır çıtır böreklerimiz oldu.Eğer çıtırlık seviyorsanız bu yufka ile deneyin bir kez de.Çok beğeneceksiniz.Üstelik çok da bereketli, baya börek çıkıyor.

   Ben 1 paketin yarısını kullandım.1 fırın tepsisi böreğim oldu.Kalan yufkayı ağzını sıkıca kapatıp buzdolabında daha sonrası için değerlendirebilirsiniz.





24 TANE BAKLAVALIK YUFKA (yarım paket)
(Dikdörtgen borcamda bu sayıyla 32 küçük dilim börek çıkıyor.)

Sosu için:
2 yumurta
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı zeytinyağı (ya da sıvı yağ)

İç harcı için:
500 gr beyaz peynir ya da lor
Dilediğiniz baharat (tuz, karabiber ve kırmızı biber kullandım)
Biraz kıyılmış maydanoz

Üzerine:
Çörek otu ve susam


Hazırlanışı:
1- Peynirinizi bir kaseye ufalayıp dilediğiniz baharatları ekleyin.

2- Sos malzemeleri olan yumurta, süt ve zeytinyağını bir kaba alıp çırpın.

3- Öncelikle fırın tepsinizi/ kabınızı yağlayın ya da yağlı kağıt serin. Yufkalardan birini tezgaha serin.Üzerine 1 yemek kaşığı kadar sostan gezdirin.Fırça ile sosu yayın.
İkinci yufkayı da üzerine serip yine 1 yemek kaşığı kadar sos döküp fırça ile yayın.
Üçüncü yufkayı da serin .Sos kullanmadan iç harcınızı yufkanın bir ucuna uzunlamasına koyun ve rulo yapıp sarın.

Tüm yufkalar bitene dek aynı işlemi sürdürün.

4- kalan sosun hepsini fırça ile böreklerin üzerine sürün.Bıçakla istediğiniz boyutta uzun dilimler kesin.Üzerine susam ve çörekotu serpin.

5- Önceden ısıttığınız 190 derece fırında üzerleri kızarana dek pişirin.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)