16 Ağustos 2016 Salı

KEREBİÇ





    Uzunca bir aradan sonra tekrar merhaba...Bayram tatilinde bu seneki Türkiye turumuzu da tamamladık.Ege Bölgesinden başlayıp, Marmara, Karadeniz ve  Doğu Anadolu'ya gittik, gezdik, gördük.Dönüşte Güneydoğu Anadolu ve Akdeniz'de turladık.Bolu, Amasra, Çorum, Kastamonu,Safranbolu, Van, Gaziantep, Diyarbakır, Tokat,Antakya ve  Konya'yı gezdik. Hepsi çok güzeldi.Hepsinin resimlerini ve ayrıntıları paylaşacağım zamanla...

    Önce  Antep'te yediğim ve çok beğendiğim kerebiç tarifini vereyim.Çok az malzeme ile hazırlanan bu kurabiyeyi, antep fıstığı yerine ceviz içi ile de yapabilirsiniz.Ramazan ayında Ufuklarda ve Hacı annelerde yediğim kerebiçi çok beğendim.Antep'in köy kahkesi de muhteşemdi bana göre.Bu tip yöresel yiyeceklerde tariflerde farklılıklar olabiliyor.Bazısı irmik de koyuyor.Sizin tarifiniz farklıysa lütfen paylaşın onu da deneyeyim.

Bir de Mersin'de yapılan ve kaymakla servis edileni var ama onu daha denemedim.Üzerine normalde pudra şekeri serpilip servis ediliyor bu kerebiç ancak ben o serpilmiş pudra şekeri tadından hiç haz etmediğimden sadece fotoğraflamak adına altta 2 tanesini bu görev için kullandım.Bana kalırsa şeker serpilmemişi daha lezzetli...




Malzemeler:
2 su bardağı zeytinyağı
1 su bardağı su
1 kabartma tozu
2 yemek kaşığı pudra şekeri
1 çay kaşığı mahlep
3 su bardağı kadar un

İçine:
1 su bardağı iri çekilmiş antep fıstığı (ceviz de olur)
3 yemek kaşığı pudra şekeri (tozşeker içinde erimeyebiliyormuş)
1 çay kaşığı tarçın



Hazırlanışı:
1- Su dışındaki tüm malzemeleri kabınıza alın.En son suyu azar azar ilave edin.Gerekirse az az unu ekleyebilirsiniz.Yoğurarak ele yapışmayan bir hamur elde edin.

2- İç malzemelerini de bir kapta karıştırın.

3- Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparın, elinizde yuvarlayın, 1 tatlı kaşığı kadar iç malzemeden koyun ve dikkatlice kapatın.Eğer varsa kerebiç kalıbına hafifçe bastırın ve kalıbı ters çevirip mutfak tezgahına hafifçe vurarak kurabiyenizi çıkarın ve yağlı (ya da yağlı kağıt serili) tepsiye tek tek sıralayın.

4- 180 derece önceden ısıttığınız fırında pembeleşene dek pişirin.

     Fırından çıkınca ılıdığında dilerseniz üzerine pudra şekeri serpebilirsiniz.Ben sade halini daha çok sevdim.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)