1 Aralık 2016 Perşembe

DAMLA SAKIZLI PASKALYA (ZADİK) ÇÖREĞİ



     DAMLA SAKIZLI PASKALYA ÇÖREĞİ

     Paskalya'ya bayılırım.Daha önce de burada tarifini vermiştim.Ancak geçenlerde İstanbul'da kahvaltı için gittiğimiz bir yerde yoğun mahlep ve damla sakızlı yumuşacık paskalyamı yerken neden bu tadı daha önce keşfetmediğimi sordum kendime...İzmir'de sadece Alsancak'ta bir kaç dükkandan paskalya alırım, malum her fırın bu konuda iyi değil, öylesine her yerde yemeyi de sevmiyorum ve de dışarıda yediklerim konusunda da dikkat ederim..Neyse İzmir'de damla sakızı pek konmaz.Fakat öğrendim ki orjinalinde varmış,hemen eve döner dönmez denedim tabi ki.Bundan sonra da sık sık pişiririm ben bunu...Çok yakışıyorlar birbirine.

   İyi bir paskalya çöreğinin başlangıcından pişene kadar ki süre 3-4 saati bulmalı.Hamurun tüm malzemeleri ılık olmalı.Yoğurduktan sonra 1 saat, tepsiye dizdikten sonra da yine 1 saat kadar mayanın gelmesi için bekletmeniz gerekli.(tabii hava koşullarına göre süre değişebilir)

(5 adet büyük paskalya için)



Malzemeler:
200 ml süt (1 su bardağı)
120 gr şeker (6-7yemek kaşığı)
21 gr yaş maya (1 paketin yarısı)
125 gr tereyağı (oda sıcaklığında)
2 yumurta (birinin sarısını ayırın)
3 gr damla sakızı
2 gr mahlep (1 silme tatlı kaşığı)
500 gr un
üzeri için file badem ve yumurta sarısı.

Hazırlanışı:
1- Damla sakızını 1 çay kaşığı şekerle birlikte havanda ezin.

2- Diğer tarafta sütü ısıtın.Yoğurma kabına sütü alın.Mayayı elinizle ufalayarak ekleyin.Toz şekeri de ilave edip mayanın aktive olması için 5 dakika kadar bekletin.

3- Yumurtaları, oda sıcaklığında erimiş tereyağını köpüren mayalı karışıma ekleyin.Damla sakızı, mahlep ve elediğiniz unu ilave edin.Unu azar azar gerektikçe ekleyin.Yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurun.Hamurun üzerini örtüp 1 saat kadar ılık bir yerde bekletin.

4- Hamur 2 katına ulaşınca küçük bezelere bölün.Her beze ile 3 şerit oluşturun ve saç örgüsü şeklinde örün, uçlarını birleştirin.

5- üzerine çok az zeytinyağı ilave edilmiş yumurta sarısını sürün, file bademi serpiştirin ve bu şekilde tepside yaklaşık 1 saat kadar daha dinlendirin.

6- Fırını 180 dereceye getirip ısıtın, paskalyalarınızı 25 dakika kadar üzeri pembeleşene dek pişirin.
Afiyet olsun. 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)